جهت پخش سراسری اثر در رسانه معتبر مای آونگ موزیک و دیگر سایت ها با شماره 09338997326 تماس بگیرید

دانلود مصاحبه شهرام جزایری در برنامه جعبه سیاه

  • دانلود ویدیو جدید
  • /
  • 22 دسامبر 2016
  • /
  • 0 نظر

دانلود مصاحبه شهرام جزایری در برنامه جعبه سیاه با لینک مستقیم و سه کیفیت عالی و متوسط

دانلود مصاحبه جنجالی اردشیر احمدی با شهرام جزایری در برنامه اینترنتی جعبه سیاه

دانلود قسمت دوم برنامه جعبه سیاه با حضور شهرام جزایری + پخش آنلاین

مهمان قسمت ۲: (۳ دی ۱۳۹۵) شهرام جزایری + پیشینه و زندگی شهرام جزایری

(لینک دانلود جمعه ۳ دی از پخش از آونگ موزیک)

 دانلود مصاحبه شهرام جزایری در برنامه جعبه سیاه

برنامه اینترنتی جعبه سیاه با لینک مستقیم و چهار کیفیت + پخش آنلاین

ژانر: مصاحبه / اجتماعی

کارگردان و محری: اردشیر احمدی

پخش: جمعه ها ساعت ۲۰

مدت زمان: ۲۸ دقیقه

میهمانان برنامه :

شهرام جزایری

خلاصه برنامه :

در دومین قسمت شهرام جزایری …

دانلود برنامه جعبه سیاه با لینک مستقیم

بیوگرافی شهرام جزایری

تاریخ تولد، محل تولد، هنگام تولد:

در سال ۱۳۵۱ در اهواز به دنیا آمد.

پدر: محمدمنصور جزایری
مادر: شهین صدق امیر
برادر:
خواهر:
همسر: خانم جزایری
فرزندان:عرشیا ، آرنیکا،ایلیا

مشخصات فردی:

بعضی او را نماد فساد اقتصادی دانسته و برخی نبوغش را در پولدار شدن می‌ستایند.

دوران زندگی:

تحولات نوجوانی موجب شد که تکانی به خود دهد و با فروش بستنی، سمبوسه و باقلوا خرج خود را در آورد. او در این راه موفق بود.شهرام از بستنی فروشی به عنوان اقتصاد خرد یاد کرد. البته هیچ احتیاجی به این کارها نداشت، چرا که پدرش در اهواز یک رستوران دار بود .شهرام می خواست مانند یک تاجر موفق از پایه شروع کند.

بستنى فروشى

زمانی که در دوران نوجوانی و هم زمان با تحصیل خود برای کمک به اقتصاد خانواده بستنى فروشى مى کرد، مسلما هیچ کس فکرش را هم نمی کرد روزی او به یکی از شناخته شده ترین ثروتمندان جامعه تبدیل خواهد شد.

دندانپزشکی

تحصیلات عالیه هدف بعدی اش بود. او آنقدر درس خواند تا موفق شد در رشته دندانپزشکی دانشگاه کرمان با رتبه زیر ۴۰۰ قبول شود.

موفق شدن در چند رشته ورزشی

در دوران دانشجویی به ورزش روی آورد. او در رشته های والیبال و پینگ پنگ به مقام کشوری رسید و در این عرصه موفق شد. اما چون در ورزش آب و نانی ندید، آن را رها کرد.پس از مدتی به این نتیجه رسید که شغل دندانپزشکی با هدف او که درآمد ماهیانه یک میلیاردی بود، فاصله زیادی دارد. به همین علت در سال ۱۳۷۵ از ادامه تحصیل انصراف داد و به ثروت روی آورد.

فعالیت در اقتصاد نیمه کلان

پس صادرات خرمای بم به شوروی را آغاز کرد. صادراتی که البته نتیجه ای جز ورشکستگی و از دست دادن تمام سرمایه هایش در پی نداشت، اما سکوی پرتاب پرشتابی برایش شد. جزایری صادرات سیر به کویت را در همین دوره آغاز کرد. کویتی ها به سوی سیرهای رامهرمز هجوم بردند . شهرام از این راه به پول کلانی رسید. پس از موفقیت نسبى در این تجارت، به تهران رفته و شرکت«پدیده تجارت درخشان» را به ثبت رساند. او دیگر اقتصاد کلان خود را آغاز کرده بود و در این حال فقط ۲۵ سال داشت. وی این مرحله از تجارت خود یعنی از سال ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۵ را فعالیت در اقتصاد نیمه کلان نام نهاد. در همین حال فهمید که اگر با سیر می توان تجارت کرد، با فرش که مهمترین کالای صادراتی غیر نفتی ایران محسوب می شود می تواند سود بیشتری به دست آورد. او پس از صادرات فرش، به سرمایه گذارى در کاغذ و روغن نباتى هم روى آورد و یک کارخانه ورشکسته روغن نباتى را خریدارى کرد. همچنین به یکى از سازمان هاى بزرگ را که در آستانه ورشکستگى قرار داشت با سرمایه ۴میلیاردى کمک کرد. ایران تنها جایی نبود که آوازه اش در آن پیچید ، در امارات و سایر کشورهای عربی نیز به شهرت دست یافت.سود این تجارت آن قدر بود که شهرام در مرحله اول توسعه اقتصاد کلان خود ۵۰ شرکت دیگر برای صادرات ۵۰ قلم دیگر از کالاهای ایرانی تأسیس کرد.

مشاور کمیسیون اقتصادى مجلس

در این بین به اندازه ای به سیاستمداران نزدیک شد که اجازه تردد به مجلس وقت را نیز پیدا کرد و حتی پس از مدتی به عنوان مشاور کمیسیون اقتصادى مجلس در ۱۰ جلسه این کمیسیون نیز حضور پیدا کرد. او شاید مشاور قدرتمندی نداشت، اما خود به عنوان مشاور کمیسیون اقتصادی مجلس ششم معرفی شده بود! از سال ۱۳۷۷ تاجرهای ایرانی و کشورهای حوزه خلیج فارس او را می شناختند.

اقتصاد فوق کلان

بهانه مجلسی های آن موقع این بود که شهرام یک تاجر موفق است و می تواند طرح های خوبی را برای بهتر شدن وضع اقتصاد کشور ارائه دهد. شهرام اینک به اقتصاد فوق کلان روی آورده بود و حتی موفق شد وام ۵۰ میلیون دلاری از بانک های ایران دریافت کند. البته او از صندوق ضمانت وزارت بازرگانی درخواست ۱۸۰ میلیون دلار وام کرده بود که با ۵۰ میلیون دلار آن موافقت شد.

درخواست وام از بانکهای بحرین

او آنقدر از دست بانک های ایرانی که به او وام چند صد میلیون دلاری پرداخت نکردند، ناراحت بود که به بانک های بحرینی روی آورد. بحرینی ها بی چون و چرا با وام ۲۰۰ میلیون دلاری اش موافقت کردند.
در این گیر و دار مجلسی ها شاهد رفت و آمد یک جوان در صحن علنی بودند. شهرام موفق شده بود کارت ۵۰۰ را که به فرد اجازه ورود به صحن علنی می دهد، دریافت کند.
میلیاردر جوان، بخیل نبود. به گفته خودش کمک های زیادی به این و آن کرده بود. البته این و آن او، افراد خاصی بودند. او شاید چون توانایی شناسایی نیازمندان جامعه را نداشت، پول های بسیاری از ۴۰۰ هزار تا ۴ میلیارد تومان به همان این و آن می بخشید تا به نیازمندان کمک کنند. البته بعدها دادگاه این کمک های مالی به مستمندان را به حساب رشوه گذاشت، چرا که با وجود کمک های میلیاردی به نیازمندان حتی یک درصد هم از تعداد فقرا کاهش نیافته بود.

ازدواج

شهرام به جایی رسید که بسیاری فکر می کردند اگر جای او بودند، فرصت خاراندن سر را هم نداشته باشند، اما او در این میان فرصت ازدواج با دختر عموی خود را نیز پیدا کرد.

سفر به دبی،دستگیری در هواپیما

نخستین بار وزارت بازرگانى از رابطه سؤال برانگیز یکى از مدیرانش با جزایرى پرده بر داشت. ۶ ماه پیش از دستگیرى جزایرى، بازرسان سازمان بازرسى در پى حسابرسى و بررسى فعالیت شرکت هاى موفق به شرکت او وارد شده، در نهایت در ۲۴ آبان ۸۰ جزایرى همراه پدر و همسرش در هواپیمایى که از تهران عازم امارات بود، دستگیر مى شود. دستگیری او موجب شد بانک بحرینی از خیر پرداخت ۲۰۰ میلیون دلار وام نیز بگذرد و طرح تأسیس ۵۰ شرکت دوم نیز مسکوت بماند. حالا شهرام معروف شده بود و مردم ایران او را می شناختند و کسانی که با او آشنا بودند و کار می کردند دیگر او را به جا نمی آوردند!
همه چیز برای ورود یکی از میلیونر‌های خارجی به یکی از اعیانی ترین شهرک های ویلایی دنیا هماهنگ شده بود. قرار بود یک تاجر بزرگ ایرانی به همراه خانواده اش به یکی از واحدهای این شهرک رفته و چند روزی را آن جا باشد. اما این اتفاق هیچ وقت نیفتاد. چرا که شهرام جزایری در فرودگاه مهرآباد دستگیر شد و تا چند سال بعد که موفق به فرار از زندان گشت، پایش به دوبی باز نشد.

حضور در دادگاه

زمانی که نام شهرام جزایری به میان آمد، بسیاری از کسانی که از او کمک مالی دریافت کرده بودند، از کشور خارج شدند و تا مدت ها از آنها خبری نشد. بعضی ها هم که سیدهادی حسینی، قاضی دادگاه شهرام جزایری از آنها برای حضور در دادگاه دعوت کرده بود، فقط وکیل خود را فرستاده بودند. از زمان دستگیری شهرام تا صدور حکم اولیه او حدود ۳۶۸ روز طول کشید. به غیر از شهرام که متهم ردیف اول بود، حدود ۱۰۰ متهم، مطلع، آقازاده و شاهد دیگر در دادگاه حضور پیدا کردند.
۴ جلسه ابتدایی دادگاه به طور مختصر از صداوسیما پخش شد، اما به علت پاره ای از دلائل، ۲۲ جلسه بعدی دادگاه او نه فقط از تلویزیون پخش نشد بلکه مورد استقبال روزنامه نگاران هم قرار نگرفت. پس از جلسات اولیه دادگاه هنگامی که نامی از برخی از نمایندگان مجلس و سرشناسان برده شد بازار شایعات داغ بود؛ «شنیدی فلانی هم از شهرام جزایری پول گرفته؟» جمله ای بود که آن روزها بارها و بارها شنیده می شد. هیچ کس باورش نمی شد که شهرام ۲۹ ساله آن روزها ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه داشته باشد. بسیاری هم می گفتند: «مگه می شه بانک ۵۰ میلیارد تومان وام بدهد؟ پس چرا به درخواست وام ۲۰۰ هزار تومانی ما رسیدگی نمی کنند!»شهرام در نخستین جلسه دادگاه در اعتراض به مدعی العموم که گفته بود: «جزایری اقدام به تأسیس ۵۰ شرکت اقماری کرده» گفت: «من ۱۰۰ شرکت تأسیس کردم نه ۵۰ شرکت! البته ۵۰ تای آن قبل از این که رسماً افتتاح شود، به علت دستگیری ام میان زمین و آسمان قرار دارد. من بارها پولدار شدم و در عین حال به فکر فقرا بودم. هر وقت هم پولدار می شدم با همسرم به بهترین رستوران می رفتم و جوجه کباب می خوردم!»

اتهامات وارده به جزایری عبارتند از:

  • تحصیل مال از طریق نامشروع
  • پرداخت رشوه به دفعات و به افراد مختلف
  • تحصیل معافیت از خدمت نظام وظیفه عمومی به صورت متقلبانه
  • اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی
  • تصرف غیرمجاز در اموال و وجوه توقیف شده
  • خروج غیر مجاز از مرزهای کشور

شهرام جزایری بابت اتهامات

  • به ۱۱ یازده سال حبس تعزیری، رد مبلغ ۴۸ میلیون و ۶۰۰ هزار و ۱۸۵ دلار آمریکا به بانک ملی ایران و صندوق ضمانت صادرات، پرداخت جزای نقدی معادل ۲ برابر مبلغ فوق‌الذکر (۹۷ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۳۷۰ دلار آمریکا) به صندوق دولت جمهوری اسلامی ایران و محرومیت از فعالیت‌ بازرگانی در بخش صادرات و واردات و نیز محرومیت از اخذ هرگونه تسهیلات بانکی اعم از ریالی و ارزی به مدت ده سال محکوم شد. رأی صادره قطعی اعلام شد. او هم‌ا‌کنون(سال ۱۳۹۲) مراحل اجرای حکم را طی می‌کند.
  • دادگاه هم او را در ۲۶ جلسه بازجویی کرد و حتی چند بار قاضی به علت بی انضباطی، شهرام را از دادگاه اخراج کرد.
  • اظهارات علی مژدهی درخصوص اتهامات وارده بر جزایری
  • علی مژدهی؛ نماینده مدعی العموم ،در دادگاه اتهامات وی را ایجاد و تأسیس حدود ۵۰ شرکت مختلف بازرگانی، کسب اعتبار موهوم از طریق مانورهای متقلبانه، برداشت ۳۸ میلیارد و ۱۰ میلیون ریال به دفعات مختلف و پرداخت آن به اشخاص به عنوان رشوه و جعل اسناد اعلام کرد. تبانی در معاملات دولتی، اغوای مسؤولان بانکها، تسهیل و دریافت ارز، عدم به کارگیری تسهیلات در امر صادرات و واردات و ایجاد رکود در امر صادرات و واردات، تهیه پیمان نامه‌های غیر قانونی و اخذ مقادیر قابل توجهی از این طریق را از جمله کیفرخواست نماینده مدعی العموم دانست.
  • مژدهی ضمن قرائت کیفرخواست صادره درباره شهرام جزایری به تشریح مشخصات متهمان و عناوین اتهامی هر یک از آنان پرداخت. در آن پرونده بیش از ۵۰ تن به عنوان شرکای جرم وی روانهٔ دادگاه شدند .

حکم جزایری در ۲۸/۸/۱۳۸۱

قاضی حسینی در ۲۸ آبان ماه ۱۳۸۱ حکم شهرام جزایری را اعلام کرد: «۲۷ سال حبس تعزیری، ضبط همه اموال که از طریق خلاف قانون به دست آمده، ۵۰ ضربه شلاق در انظار عمومی، ضبط وجوه مورد ارتشا».
شهرام بلافاصله به این حکم اعتراض کرد تا این که پس از ۴ سال از صدور حکم اولیه بار دیگر دادگاه دیگری برای رسیدگی به اتهامات او تشکیل شد.
پس از تجدیدنظر‌خواهی در این پرونده، شعبه‌ی ۲۰ دیوان عالی کشور محکومیت شهرام جزایری از جهت اتهام اخلال در نظام صادراتی کشور را نقض و پرونده را به شعبه‌ی هم‌ عرض دادگاه بدوی ارجاع کرد.

شایعه تبرئه

پس از این اقدام، شایعاتی درباره‌ی تبرئه‌ی شهرام جامعه را فرا گرفت؛ شایعاتی که سخنگوی وقت قوه قضاییه را به اظهار نظر وادار کرد تا تاکید کند که رای دیوان عالی کشور در نقض محکومیت شهرام جزایری و ارجاع آن به دادگاه بدوی، به هیچ عنوان به معنای تبرئه یا آزادی وی نیست و مسائل طرح شده در این زمینه جوسازی است.

محاکمه مجدد

این بار قاضی وحید کربلایی آقا ملک به طور ویژه از سوی رئیس قوه قضائیه مأموریت یافت تا به این پرونده رسیدگی کند. البته این بار قاضی دادگاه به این پرونده در ۴ جلسه و با حدود ۱۲۰ سؤال از شهرام و دیگر متهمان رسیدگی کرد. پرونده او ۲ هزار صفحه بود و بسیاری پیش بینی می کردند که رسیدگی به این پرونده بیشتر از ۴ جلسه طول بکشد.

طلاق از همسر اول و ازدواج مجدد

از زمان صدور حکم اولیه تا محاکمه مجدد جزایری، زندگی خانوادگی او با تغییر و تحولات بسیار مواجه شد. خانم جزایری عرب با شهرام اختلاف پیدا کرد و جمله «مهرم حلال، جانم آزاد» را به زبان آورد. پس از انتشار خبر طلاق، شهرام خواستگاران بسیاری پیدا کرد . شهرام هم با توجه به تجربه اول خود با غیر فامیل ازدواج کرد و در فرصت های مرخصی از زندان صاحب فرزند دختر شد.
او در ۴ سال حبس، در بند ۶ زندان اوین که به «نگین اوین» شهره است، اقامت داشت. شهرام در زندان شرایط مناسبی برای خود مهیا کرده بود و حتی ۲ تلفن همراه در اختیار داشت. به مرخصی های طولانی مدت می رفت تا جایی که شایعه آزادی موقتش نیز منتشر شد.

فرار

رفتار شهرام در زندان اعتماد همه را به خود جلب می کرد. سرانجام به وسیله همان ۲ موبایل همه چیز را هماهنگ کرد. ابتدا پدر، همسر و فرزندش ناگهان ناپدید شدند.
بنابه گفته ها در اول اسفند ۱۳۸۵ ،شهرام که با مأموران محافظ خود از شعبه قضایی مجتمع امور اقتصادی به سوی زندان هدایت می شد تقاضا کرد که برای دیدار با خانواده اش به منزل برود. اعضای خانواده شهرام ناپدید شده بودند و کسی از این موضوع اطلاع نداشت . شهرام جزایری فقط برای فرار، چنین بهانه ای آورد. مأموران محافظ شهرام پس از ساعت ها متوجه شدند هیچ انسانی نمی تواند فقط برای دیدار با خانواده اش ساعت های متمادی را صرف کند، پس به موضوع شک کرده و وارد خانه شدند و مشاهده کردند کسی در منزل حضور ندارد! پس از ۲۴ ساعت خبر فرار شهرام جزایری مثل توپ صدا کرد.

دادگاه دوم

در تاریخ ۲ اسفند ۱۳۸۵ مجتمع ویژه جرائم اقتصادی اعلام کرد که شهرام جزایری در جریان انتقال برای معرفی داراییهایش موفق شده‌ است ماموران محافظ خود را فریب داده و بگریزد.درحالی که همه فرار شهرام را سوژه خود کرده بودند ، دادگاه دوم حکم خود را صادر کرد.
این حکم شهرام را به ۱۴ سال حبس، ۱۰سال تبعید، ۱۰ سال محرومیت از فعالیت های بازرگانی، تجاری و ۱۲۲ میلیون و ۸۴۰ هزار و ۲۰۰ دلار جریمه نقدی محکوم کرد.
قوه قضائیه هیأت ۳ نفره ای را برای مشخص شدن علت یا علل یا انگیزه مقصران این حادثه تشکیل داد.
محمود هاشمی شاهرودی؛ رئیس قوه قضاییه در ۱۲ اسفند ۱۳۸۵ رئیس مجتمع ویژه جرائم اقتصادی و چند تن دیگر از مقامات مسئول در پرونده شهرام جزایری از جمله رئیس زندان اوین را برکنار کرد.

دستگیری فراری در عمان

پس از بیان حدس‌ها و احتمالات گوناگون و رسیدن خبرهای ضد و نقیض از دیده شدن شهرام جزایری در دبی، طبس و مناطق دیگر جهان، در تاریخ ۲۷ اسفند ۱۳۸۵ مقامات اطلاعاتی ایران اعلام کردند موفق شده‌اند وی را در روستایی در کشور عمان دستگیر کنند. او در روز ۲۸ اسفند به ایران بازگردانده شد.

شهرام جزایری : نادم و پشیمانم

وی در آذر ۹۲ در نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضاییه عنوان کرد: پس از ۱۲ سال و ۳ ماه گرفتاری و زندانی شدن که باعث متلاشی شدن کانون خانواده‌ام شده است و به این ترتیب فرزندانم عرشیا (۵ ساله) و آرنیکا (۳٫۵ ساله) را دو بار بیشتر ندیده‌ام و در این میان ایلیا (۹ ساله) را هم در مدت یک سال گذشته صدایش را هم نشنیده‌ام و ۷ سال است از مرخصی محروم بودم و این درحالی است که تمامی دستورات قضات محترم دادستانی مجری حکم در دادسرای جرایم اقتصادی را عیناً اجرا کرده‌ام. از شما که مجتهدی عادل و قاضی ‌القضات هستید، تقاضای عاجلانه دارم پس از این همه گرفتاری دستور برخورداری اینجانب از رأفت اسلامی، عفو و گذشت در پرونده این حقیر را امر به ابلاغ فرمایید، با این وصف که اینجانب از کارهای کرده و نکرده‌ام که بواسطه جوانی بوده نادم و پشیمان هستم.
این تاجر جوان در جریان دادگاه اعتراف کرد که پول های کلانی به مقام های ایرانی، از جناح های مختلف سیاسی داده و به عقیده ناظران، همین امر موجی از نارضایتی و بدبینی را در بین مردم به راه انداخت.
تعدادی از مدیران، تعدادی از بانک ها و سازمان های دولتی در میان افرادی هستند که به واسطه ارتباط با این پرونده یا دریافت پول از شهرام جزایری به زندان و جریمه نقدی محکوم شده اند.

شخصیت شهرام از نگاه خودش

شهرام شخصی ساده و بی ریا و قابل اتکا و اعتماد است، البته به خاطر بسیاری از ویژگی های شخصیتی اش همگی به او احترام می گذارند و او فردی است که تا کمر خم شده است و حاضر است در بعضی موارد دست دیگران را ببوسد و نه تنها برای او افت شخصیتی داشته،بلکه به خاطر همین ویژه گی هایش او را دوست دارند و محبوب قلبهاست و پس از مدتی زندگی با او دیگر باور نمی کنیم که با یک ثروتمند افسانه ای هم اتاق شده ایم و حتی این جملات را نیز به دیگران بازگو کنیم. من همه تلاشم این است که شخصیت واقعی ام برای شما روشن شود که فردی کاملا عوام و ساده هستم و چون زندانی شده ام پس از شکر و سپاس خداوند برای همه نعمتهائی که به من ارزانی داشته رویای اصلی ام آزادی است.

به هیچ وجه قصد مهاجرت به خارج از کشور را ندارم

من کسی هستم که در کمال عزت و قدرت مالی به بیش از هشتاد کشور از اروپا، آسیا و آمریکا سفر کردم، بهترین هتلها اقامت داشتم، میهمان بزرگترین مدیران شرکتها بوده ام و برای افرادی مثل من هیچ کجا بهتر از مملکت خودشان نیست و من دیگر هزینه های لازم برای ادامه زندگی در کشورم را پرداخت کرده ام و به هیچ وجه قصد مهاجرت به خارج از کشور را ندارم.

رویای کودکی‌

این برایم آرزو بود که یک کارخانه شکلات بسازم و متاسفانه به این آرزو ام نرسیدم و و وقتی در کارخانه الومینیوم سرمایه گذاری کردم همیشه آرزو داشتم ای کاش به جای آن شکلات ساز می شدم، هر چند که از نظر حجم سرمایه گذاری بسیار پائین تر بود و از نظر مالی می توانستم یک شکلات ساز خوب شوم، کوتاهی کردم که به آرزویم نرسیدم ،اینهم جزء همان اشتباهاتم بود.

نامه مادر شهرام به رئیس قوه قضائیه

مادر شهرام جزایری در مارس ۲۰۰۸، در نامه‌‏ای خطاب به رئیس قوه قضائیه خواستار بررسی روند رسیدگی پرونده فرزندش شد.
در بخشی از این نامه به امضای شهین صدق امیر، آمده است: «مادر دلسوخته فرزندی تنها و مظلوم هستم که فرزندم بعد از انجام خدمات صادقانه و خالصانه و زحمات شبانه‌‏روزی در سطح مدیریت بخش ‌‏خصوصی، با عشق و علاقه فراوان به میهن اسلامی و به دلیل پاره‏ای اتهامات، تحت بهانه اجرای منویات مقدس مبارزه با مفاسد اقتصادی، توسط قاضی ویژه شعبه اول دادگستری تهران، دستگیر و قریب به بیش از سه سال در حبس می‏باشد».
در این نامه، مادر جزایری مدعی شده است که محکومیت فرزندش بنا به دلایل کاملاً سیاسی صورت گرفته و اکنون بیگناهی‌‏اش به اثبات رسیده است.
«همسر باردار فرزندم در بستر بیماری قرارگرفته است و همه پزشکان حضور فرزندم در کنار همسرش را ضروری اعلام کرده‌‏اند».
مادر جزایری با برشمردن خصوصیات مثبت فرزندش گفته است، هرکسی که فقط یک بار او را از نزدیک دیده باشد، بر نبوغ و دانش مدیریتی منحصر بفرد و ایمان واقعی‌‏اش صحه می‌‏گذارد و جای بسی تأسف است که جامعه و صدها و بلکه هزاران پرسنل بیکارشده‌‏اش نمی‌‏توانند از حضور او بهره‌‏مند شوند.
وی با این ادعا که «فرزندم با توجه به مدارک قانونی غیرقابل انکار هیچ اموالی را تضییع نکرده»، خطاب به آیت‌‏الله هاشمی شاهرودی گفت: «از محضر جنابعالی تقاضا داریم که با اعزام یک گروه بازرس ویژه، روند رسیدگی پرونده آقای شهرام جزایری در دستگاه مقدس قضایی را بررسی و جهت روشن شدن حقایق، اقدام قانونی و خداپسندانه مبذول فرمایید».

نقل قول و خاطرات:

شهرام جزایری
من از خبرنگاران آسیب دیدم. برخی از خبرنگاران پرونده من را ملتهب کردند.
لبخندی که همیشه در دادگاه داشتم باعث تعجب خبرنگارها، عکاس‌ها و حضار شده بود. بعدها خیلی‌ها از من دلیل لبخند را می‌پرسیدند و خیلی‌ها مرا با آن لبخند می‌شناسند.غافل از اینکه به دلیل استفاده داروهای آرام بخش، بی خیال و راحت شده بودم و اساسا به قول معروف در باغ نبودم که چه بلاهایی به سرم می آید .
در ایران هر کس کار کند می‌تواند پول دربیاورد، البته باید استعداد این کار را داشته باشد. از هر سرمایه‌داری بپرسید می‌گوید ایران بهترین جا برای زندگی و کار اقتصادی است. در ایران بازار مصرف خوبی داریم. باعث تاسف است که بازار در انحصار کالاهای چینی، کره‌ای و… قرار گرفته. ما خودمان می‌توانیم نیازهای بازار را تامین کنیم. فقط نیاز به فرهنگ کار داریم. هر کس فرهنگ کار داشته باشد و کار کند می‌تواند پول دربیاورد و فقط کافی است وطن پرست و کشور دوست باشد. بهترین الگو در این زمینه ژاپنی ها هستند که پس از جنگ جهانی دوم دولت و حکومتشان را با صرفه جوئی و کار زیاد حمایت کردند. اگر ما ایرانی ها هم چنین کنیم به دلیل پشتوانه های عظیم و منابع ملی فراوان ضمن دستیابی به زندگی راحت، آینده مان را نیز تضمین مکنیم. بهتر است به جای انتقاد از دیگران و یا انتظار از حکومت از خودمان شروع کنیم و مسئولیت وضعیت زندگیمان را متوجه اعمالمان بدانیم تا با پی بردن به اشتباهاتمان، زندگی بهتری داشته باشیم .
اکبر اعلمی؛ نماینده مجلس ششم
به عقیده‌ من شهرام جزایری هم شکار و هم شکارچی بوده است و به عبارت دیگر این یکی از هزاران طعمه‌ای بود که در مقابل صاحبان قدرت قرار می‌دهند تا آنها را فریب دهند و به دام بیندازند و این طعمه‌ها خود شکارچیانی هستند که برای رسیدن به اهداف و مطامع و شکار و پول و ثروت به روش‌ها و شیوه‌های مختلف متوسل می‌شوند. این افراد با استفاده از رانت، ره صد ساله را یک شبه طی کنند.

 

خانه » ترانه جدید » دانلود ویدیو جدید » دانلود مصاحبه شهرام جزایری در برنامه جعبه سیاه
0
0
اشتراک

نظرات کاربران

نظرات بعد از تایید نمایش داده میشود
اولین نفر باشید که در مورد این موزیک نظر ارسال میکنید
00:00
00:00
00:00
لیست پخش
دانلود